Deklaracja dostępności

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Leżajsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bipmops.miastolezajsk.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Tomasz Płaza

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pan Tomasz Płaza, adres poczty elektronicznej t.plaza@mops.lezajsk.plKontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 17 2420497 wew.32. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności Pani Katarzyna Gorzkiewicz, adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej gorzkiewicz@mops.lezajsk.pl
Numer telefonu do osoby kontaktowej: 
+48 17 2420497 wew. 36

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Udostępniamy nastepujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynków

- Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze budynku, - Na parterze budynku utworzony został punkt informacyjny dla osób starszych, niepełnosprawnych, kobiet w ciąży oraz matek z małymi dziećmi, - Na drzwiach punktu informacyjnego widnieją oznaczenia w alfabecie brajla oraz w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie widnieją natomiast oznaczenia kontrastowe, - Zapewniono komunikację z MOPS na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami tj. na sygnał dźwiękowy dzwonka pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym na parterze przy wejściu do budynku, a osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwanymi dalej „osobami uprawnionymi”, zapewnia się korzystanie z pomocy osoby przybranej w kontaktach z Urzędem, oraz z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza – przewodnika.

Dostosowanie wejść do budynków

- Do budynku prowadzi 1 wejście od strony zachodniej, - Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące, - Wejścia nie są zabezpieczone bramkami, - Wejście posiada podjazd dla wózka inwalidzkiego.

Dostosowanie korytarzy

- Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze budynku. Na parterze budynku utworzony został punkt informacyjny dla osób niepełnosprawnych, starszych, kobiet w ciąży oraz matek z małymi dziećmi.

Dostosowanie schodów

- W budynku schody nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych, dlatego też zapewniono komunikację z MOPS na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami – na sygnał dźwiękowy dzwonka pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym na parterze przy wejściu do budynku.

Dostosowanie wind

- W budynku brak jest windy.

Dostępność pochylni

- Wejście posiada podjazd dla wózka inwalidzkiego.

Dostępność platform

- Brak dostępnych platform.

Dostosowanie parkingów

- W pobliżu budynku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie toalet

- Toalety nie dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych

Prawo wstępu z psem asystującym

- do budynku i pomieszczeń budynku a parterze można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,

Zdjęcia dostępności architektonicznej

Zdjęcie pochylni
Zdjęcie korytarza
Zdjęcie punktu informacyjnego
Zdjęcie miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

- Zapewniono komunikację z MOPS na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami tj. na sygnał dźwiękowy dzwonka pracownik schodzi do klienta po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi klienta z niepełnosprawnością ruchową w pomieszczeniu zlokalizowanym na parterze przy wejściu do budynku, natomiast osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwanymi dalej „osobami uprawnionymi”, zapewnia się korzystanie z pomocy osoby przybranej w kontaktach z Urzędem, oraz z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza – przewodnika.

Dostępność pętli indukcyjnych

- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

- Urząd zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza PJM.

Dostępność tyflomapy

- Brak typlomap.

Dostępność alfabetu brajla

- Na drzwiach punktu informacyjnego widnieją oznaczenia w alfabecie brajla oraz w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie widnieją natomiast oznaczenia kontrastowe,

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 02 lipca 2021 12:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krzysztof Rutowicz
Ilość wyświetleń: 1372
10 lutego 2025 14:21 (Krzysztof Rutowicz) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
10 lutego 2025 14:21 (Krzysztof Rutowicz) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
10 lutego 2025 14:21 (Krzysztof Rutowicz) - Aktualizacja deklaracji dostępności.